استایل

کت و شلوار بدون کراوات را چطور بپوشم؟

اصول پوشیدن کت و شلوار بدون کراوات

حتی با کت و شلوار بدون کراوات نیز می توانید جذاب باشید. فقط کافیست به چند نکته کلیدی توجه کنید.

معمولا به دلیل فراموشی، عدم آگاهی از نحوه بستن کراوات، گرمای شدید و یا راحتی بیشتر کراوات نمی بندند. در این مواقع اگر با نحوه پوشیدن کت و شلوار بدون کراوات آشنا نباشید، ظاهرتان نامرتب به نظر می رسد. بنابراین باید به گونه ای کت و شلوار را بدون کراوات بپوشید که مشخص گردد این امر نه یک اتفاق، بلکه یک انتخاب بوده است.

اندازه کت و شلوار

نخستین موردی که نقش بسزایی دارد اندازه مناسب کت و شلوار است. کت و شلوار بزرگ یا کوچک به هیچ وجه جذاب به نظر نمی رسد. نبستن کراوات با کت و شلوار تیره رنگ و رسمی یا مجلسی باعث می شود کاملا نامرتب به نظر برسید. تنها زمانی که کت و شلوار غیررسمی می پوشید کراوات را کنار بگذارید. همچنین کت های رنگ روشن و ساده با یقه های ظریف گزینه های جذابتری هستند.

کت و شلوار بدون کراوات با پیراهن کلاسیک

در صورت نبستن کراوات، پیراهن مردانه کلاسیک سفید بپوشید که با اغلب رنگها براحتی ست میشود. همچنین این پیراهن ظاهری ساده و اداری به شما میدهد. پیراهنهای طرحدار یا رنگی تهیه شده از پارچه های مرغوب مانند ساتن، مناسب موقعیتهای خاص هستند. پیراهن یقه خرگوشی، یقه بریده و یا یقه پهن زیر یقه کت قرار خواهند گرفت و به کراوات نیاز دارند. بنابراین پیراهن یقه استاندارد بپوشید که لایی یقه مناسبی در یقه به کار رفته باشد و یقه کاملا صاف و عمودی باشد. پیراهن می بایست به خوبی اتو شده باشد و نگهدارنده (هولدر) های پلاستیکی یا فلزی نیز نقش بسزایی در بالا نگه داشتن یقه دارند. یقه های دکمه دار نیز معمولا شکل خود را به خوبی حفظ می کنند.

دکمه های پیراهن

هنگامی که کت و شلوار بدون کراوات به تن می کنید، یک یا دو دکمه بالایی را باز بگذارید تا کمی از رسمیت استایل خود بکاهید. در صورت باز نگه داشتن دو دکمه بالایی، اگر عادت دارید زیرپیراهن بپوشید، مراقب باشید معلوم نباشد. باز گذاشتن بیش از دو دکمه شکل جالبی به استایل شما نخواهد داد. اگر هم تمایل دارید ظاهری حرفه ای و رسمی داشته باشید، میتوانید تمامی دکمه های خود را ببندید.

کت و شلوار بدون کراوات با پیراهن یقه 7

با کنار گذاشتن پیراهن رسمی و پوشیدن یقه 7 میتوانید ظاهر امروزی و جذابی داشته باشید. به خصوص اگر در مکانی که رسمیت کمتری دارد حاضر میشوید. البته پوشیدن یقه 7 با کت به اعتماد به نفس بالایی نیاز دارد. به همین دلیل اغلب آقایان چنین ریسکی نمیکنند. چرا که باید کراوات و پیراهن رسمی را با هم کنار بگذارند تا چنین تغییری ایجاد کنند.

اکسسوری جایگزین کراوات

کراوات ها با رنگ و طرح خود جذابیت قابل توجه ای به کت و شلوار می دهند. در صورت پوشیدن کت و شلوار با کراوات، اغلب افراد در نگاه اول مجذوب کراوات شما میشوند. اما وقتی کراوات نمیبندید چطور؟ وقتی کراوات ندارید از سایر اکسسوری ها برای افزایش جذابیت استایل استفاده کنید. به طور مثال ساعت مچی، دکمه سردست، کمربند و پوشت خوشرنگ و طرحدار اکسسوری های مناسبی هستند.

کفش شیک

به یاد داشته باشید وقتی کراوات نمی بندید توجه اشخاص به سایر بخش های پوشاکتان جلب خواهد شد. نوع کفشی که میپوشید به نوع کت و شلواری که میپوشید و موقعیت بستگی دارد. درصورتیکه کفش غیررسمی به پا دارید میتوانید از جورابهای رنگی و طرحدار استفاده کنید. در استایل غیررسمی میتوانید کفشتان را با جوراب کالج یا بدون جوراب بپوشید. دراینصورت پاچه های شلوار شما می بایست کمی تنگ و کوتاه باشد. پوشیدن کت و شلوار اسپرت با پیراهن و کتانی سفید احساس تمیزی و مرتب بودن را القا میکند. در صورت امکان کفش هایتان را به خوبی تمیز و براق نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *