استایل

کت و شلوار دامادی در زیباترین روز

کت و شلوار دامادی، مکمل لباس عروس

مراسم عروسی به هر شکلی برگزار شود، شما بعنوان داماد شایسته بهترین و زیباترین ظاهر ممکن هستید.

مردم دوست دارند در مورد عروسی با اصطلاحات فوق العاده زیبایی صحبت کنند. عروسی شما “شادترین” روز، “مهمترین” روز و یا “قشنگترین” روز زندگیتان است. با وجود تمامی این تفاسیر، عروسی شما باید یکی ازخوش لباس­ترین روزهای عمرتان باشد. اغلب اوقات، ظاهر شما می بایست با لباس ساقدوش ها یا تم کلی عروسی هماهنگ باشد. از آنجایی که شما در نیمی از تصاویر مراسم حضور دارید، دقت در انتخاب کت و شلوار دامادی به اندازه لباس عروس خانم اهمیت دارد.

داماد، خوشتیپ ­ترین مرد مراسم عروسی

جشن عروسی شما لحظه خاصی است و ظاهر شما نیز باید خاص باشد. کت و شلوار دامادی شما نمونه بارز سلیقه شما در انتخاب است. اسموکینگ پوشان تمایل دارند نسبت به سایر میهمانان متمایز باشند، درحالیکه کت شلوارپوشان علاقه مندند کت و شلوار روی تنشان بنشیند. در ادامه مطلب منظور از کت و شلوار دامادی کلاسیک پوشاک مناسب پدربزرگها نیست، بلکه استایلی است که با گذر زمان قدیمی نمیشود. برخی اشخاص بعد از گذشت سالها و تغییر مد، بعلت نوع کت و شلوار دامادیشان، علاقه ای به تماشای عکسهای عروسی ندارند. چرا که انتخاب این لباس بر اساس مد بوده است. بنابراین استایل و کت و شلواری را انتخاب کنید که زمان و دهه و قرن نمی­شناسد و هرگز از مد نمی­افتد.

کت و شلوار دامادی کلاسیک

یک کت و شلوار ساده دو تکه اغلب ساده ترین و چشمگیرترین گزینه برای داماد است. گزینه های شیک تر مانند اسموکینگ اغلب اجاره میشوند، مگر اینکه داماد و میهمانان عروسی از پیش یک دست خریده باشند. به علاوه، اسموکینگ پوشان با اصول پوشیدن کت و شلوار و استایل شخصی آشنا هستند. اصولی که ممکن است بسیاری از آقایان از آن سررشته نداشته باشند. همچنین اگر یک دست کت­ و­ شلوار ساده نوک مدادی یا سرمه ای دارید، به خرید کت و شلوار جدید برای عروسی خود نیاز ندارید. کت و شلوارهای رسمی تیره رنگی که در کمد لباس دارید، در صورتیکه نسبتا نو باشند، مناسب روز عروسی هستند.

کت و شلوار تیره رنگی که با پیراهن سفید یا دیگر رنگهای روشن و یک کراوات ساده ست میکنید، با اغلب لباس عروسها متناسب است. به همین ترتیب، اگر خرید کت و شلوار جدیدی نیاز باشد، این گزینه ها بهتر از سایرین هستند. اگر کت و شلوار تازه خریداری شده باکیفیت باشد، پس از مراسم عروسی میتوانید آنرا در محل کار یا سایر موقعیتهای نیمه رسمی به تن کنید.

کت و شلوار دوتکه تیره

بهترین رنگ برای کت و شلوار دامادی، کت و شلوار تیره رنگ مانند نوک مدادی یا سرمه ای است. اگرچه در تابستان و موقعیتهای خاص کت و شلوار طوسی روشن، کرم و آبی کاربرد دارند. درنهایت از انتخاب کت و شلواری طرح داری که به شکل منفی جلب توجه میکنند و با لباس عروس خانم در تناقض هستند، خودداری کنید. کت و شلوار راه راه استایل رسمی و کاری دارد که مناسب میهمانی و عروسی نیستند. ظریف ترین استایل دامادی را با یک دست کت و شلوار دامادی تیره یا نسبتا تیره خلق کنید.

کت و شلوار دامادی مشکی

کت و شلوار دامادی مشکی گاها به مثابه آلترناتیوی راحت برای اسموکینگ به شمار میرود. گرچه این نقطه نظر اشتباه است. رنگ مشکی رنگی رسمی محسوب میشود، اما بدلیل تشابه رنگ با اسموکینگ ممکن است برای مراسم عروسی مناسب نباشد. کت و شلوار مشکی سبب میشود چهره آقایان بسیار رسمی و جدی به نظر برسد و کنتراستی ایجاد میکند که در عکسها بیشتر به چشم می آید. همچنین احتمال اینکه ساقدوش ها و میهمانان کت و شلوار یکدست مشکی داشته باشند نسبت به کت و شلوار طوسی و آبی بسیار کمتر است. بنابراین با انتخاب کت و شلوار دامادی مشکی ست شدن داماد با ساقدوشها دشوار میشود.

کت و شلوار دامادی سفید

به طور معمول کت و شلوار دامادی نباید همرنگ لباس عروس باشد. بنابراین از انتخاب کت و شلوار دامادی سفید که معمولا رنگ لباس عروس است اجتناب کنید. اگر عروس خانم شما لباس سفید به تن دارد، ما کت و شلوار رنگی را به شما توصیه می کنیم. چرا که آنرا راحتتر میتوان ست کرد و بسیار کاربردی تر است. کت و شلوار سفید دامادی را نمیتوان در موقعیتی غیر از مراسم عروسی به تن کرد.

استایل کت و شلوار دامادی

کت و شلوار دامادی لازم نیست حتما به سادگی یک دست کت و شلوار دوتکه باشد. کت و شلوار دامادی دوتکه عاری از مبالغه، ساده و با وقار هستند. اما اگر احساس می کنید به کمی تمایز بیشتر نیاز دارید، یک دست کت و شلوار بلیزر به تن کنید. اما این کت و شلوار بسیار رسمی است و فقط باید با کراوات و پیراهن رسمی پوشیده شود. باز گذاشتن تمامی دکمه ها به هیچ وجه مناسب کت بلیزر نیست. همچنین ممکن است هنگام نشست و برخاست راحت نباشید.

یک گزینه کاملا رسمی و در عین حال کاربردی دیگر، یک دست کت و شلوار و جلیقه است. جلیقه همرنگ کت، ساختار کت و شلوار دو تکه را مانند کت بلیزر میکند. با این تفاوت که در صورت لزوم میتوان جلیقه را از تن درآورد. عکاسان مراسم عروسی معمولا علاقه دارند از داماد درحالتی غیررسمی نیز عکس بگیرند. بنابراین اگر کت و شلوار دامادی را با جلیقه به تن کنید، آمادگی چنین فریم هایی را نیز دارید.

پیراهن دامادی

تفاوت شما در روز عروسی با توجه به جزئیات رقم میخورد. پیراهن سفید و تمیز انتخابی مناسب و رسمی برای ست کت و شلوار دامادی است. پیراهن طرح دار برای ساقدوش ها و میهمانان مناسب است، اما داماد پیراهن رسمی ساده نیاز دارد. طیف رنگهای روشن از قبیل آبی، سفید و کرم در صورت عدم تناقض با لباس عروس، قابل قبول است. به یاد داشته باشید، یقه پیراهن شما در هر تصویری نمایان است، بنابراین پیراهنی با یقه مناسب انتخاب کنید. به خصوص اگر تصمیم دارید کراوات نبندید. در آخر اینکه اهمیت زیرپیراهن را دست کم نگیرید. چرا که در مراسم عروسی مطمئنا عرق خواهید کرد و زیرپیراهن از خیس شدن پیراهن جلوگیری میکند.

کراوات داماد

رنگ و طرح کراوات، مانند یقه پیراهن داماد، سهم قابل توجهی در عکسها و فیلم مراسم عروسی خواهد داشت. مراسم عروسی، زمان بستن کراوات عجیب غریب یا کراوات رنگ روشن نیست. کراواتی با طرح مناسب و رنگ ملایم انتخاب کنید. کراواتی با طیف رنگی آبی، سبز، طلایی یا کرم انتخاب کنید که طرح ساده ای روی آن باشد. این کراوات به شکل ناملموسی ظاهر شما را زیبا و باوقار میکند. بهتر است از بستن کراوات قرمز خودداری کنید، چرا که بیشتر برای جلسات کاری کاربرد دارند.

کفشهای داماد

به دنبال کفش های کلاسیک بندی آکسفورد باشید که مکمل پارچه کت و شلوار شما باشد. اگر قصد دارید کت و شلوار دامادی روشن یا کت و شلوار بدون کراوات به تن کنید، در فصول سرد نیم بوت نیز قابل قبول است. در هر صورت بهتر است کفشهای شما براق باشند و با رنگ کمربند مطابقت داشته باشند. اگر رنگ هر دو نزدیک باشد نیز کفایت میکند و نیازی به تطبیق دقیق آنها نیست.

ست کت و شلوار با ساقدوش ها

اینکه تا چه اندازه تمایل دارید کت و شلوار دامادیتان با ساقدوش­ها ست باشد، به خودتان بستگی دارد. اما به ضرس قاطع هیچ اصل مشخصی برای ست کردن کت و شلوار داماد با ساقدوش­ها وجود ندارد. در حقیقت، سعی کنید که فقط تا حدی با ساقدوش ها ست شوید، نه اینکه دقیقا همانند یکدیگر لباس بپوشید. جشن عروسی با آقایانی که کت و شلوارهایی مرتب با رنگ مشابه دارند، چشم نوازتر از مراسمی با لباس­های کاملا هماهنگ است. به این دلیل که این تشابه ظاهری طبیعی به نظر می رسد و ساختگی نیست.

کت و شلوار و کراوات مشکی

زمان معمول استفاده از کراوات مشکی پس از غروب است و نباید آن را طی روز و قبل از ساعت پنج عصر بست. کت و شلوار و کراوات مشکی استایل کلاسیکی است، که هرگز با گذر زمان از مد نمی­افتد. اگرچه اغلب این استایل هزینه بیشتری نسبت به کت و شلوار معمولی به همراه دارد، اما اصول پوشیدن آن به مراتب آسانتر است. زیرا ست کردن آن بسیار ساده و در عین حال مرتب است. توصیه میکنیم در صورت انتخاب کراوات مشکی حتما اسموکینگ مشکی به تن کنید. خرید کت و شلوار دوخته شده از پارچه ای با درصد پلی استر بالا، به ناراحتی و تعرق بیش از اندازه شما در طول روز عروسی منجر خواهد شد. برای خرید اسموکینگ یا سفارشی دوزی آن حداقل چند ماه زمان نیاز دارید. ساقدوش ها نیز می بایست دوهفته قبل از مراسم کت و شلوارشان را آماده و پرو کرده باشند.

کت و شلوار متمایز

مردانی که عروسی مجلل می خواهند، می توانند کت و شلواری متمایز را انتخاب کنند. کت و شلوار تک دکمه و یقه شاخی، جلیقه ای با رنگ متضاد، پاپیون مناسب و شلوار راه راه یا چهارخانه استایلی متمایز برای داماد است. این سبک به منظور به نمایش گذاشتن میزان رسمیت در مراسم طبقه اشرافی بوجود آمده است. درحال­ حاضر این نوع استایل کت و شلوار کاملا رسمی و بسیار نادر است که گاها در انگلستان و ایالات متحده دیده میشود.

این نوع استایل به پوشاکی احتیاج دارد که تعداد بسیار کمی از آقایان آنها را دارند. حتی گاهی خیاطان سفارشی دوز برای جمع آوری صحیح همه وسایل مورد نیاز به چالش کشیده می شوند. خرید این نوع کت و شلوار باید از برندی صورت بگیرد که همه اصول دوخت آن را بخوبی رعایت میکند. اگرچه انتخاب چنین کت و شلواری خاص است، اما یکی از حساس ترین گزینه ها در میان کت و شلوارهای دامادی است.

تطابق با لباس عروس خانم

طبیعتا لباس عروس از نظر تجمل و جزییات نسبت به کت و شلوار داماد برتری خواهد داشت. از مقایسه هایی که قرار است در روز عروسی با آن مواجه شوید، نترسید. قبل از خرید و یا سفارش کت و شلوار، طرح لباس عروس خانم را تعیین کنید و بر اساس آن خرید کنید. اگر خرید یا دوخت کت و شلوار داماد قبل از لباس عروس انجام شده است، لباس عروس را بر اساس آن سفارش دهید.

نکته آخر: سخت نگیرید!

جشن عروسی نمایش بی پایان جزئیات است. بهتر است انتخاب کت و شلوار دامادی برای شما مسئله ای ساده باشد. گزینه های پیش روی خود را به همراه بودجه خرید در نظر بگیرید و ماهها قبل از تاریخ تعیین شده تصمیم خود را نهایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *