استایل

ساس بند جایگزینی زیبا برای کمربند

ساس بند: اکسسوری خاص و متمایز

با خیال راحت کمربند را از لیست اکسسوری هایتان حذف کنید و کلکسیونی از ساس بندهای متنوع و خوشرنگ بسازید

کمربند اکسسوری نسبتا جدیدی است. ساس بند که تا پیش از جنگ جهانی اول اکسسوری متداول و مورد علاقه آقایان جهت نگه داشتن شلوار بود، در سال 1822 توسط آلبرت تورستن اختراع شد. امروزه اگرچه ساس بند از البسه کلاسیک به شمار می رود، اکسسوری محبوب برخی از آقایان در اروپا و آمریکاست. اگر جزو آقایان خوش‌تیپ هستید و می خواهید با ظاهری متفاوت در محل کار و مهمانی‌ها ظاهر شوید، ساس بند ببندید.

زمانیکه قصد بستن آن را دارید، سوالاتی ذهن شما را درگیر می کنند. سوالاتی مانند چه رنگی انتخاب کنم؟ چه جنسی بهتر است؟ ساس بند را چطور ببندم که شبیه گانگسترهای آمریکایی نشوم؟

چطور ساس بند ببندم؟

در گذشته ساس بند می بایست زیر کت و یا جلیقه مخفی می ماند. اما در حال حاضر نمایان بودن آن در ست بدون کت و جلیقه از جذابیت های مد مردانه است. برخی از ساسبندها جادکمه دارند و به دکمه های روی کرسله کمر شلوار بسته می شوند. اما سایر ساسبندها گیره ای هستند و بالای نوار کرسله کمر شلوار بسته می شوند. در موقعیتهای رسمی ساسبندهای دکمه ای مرسوم تر و شیک تر هستند. برای بستن چنین ساسبندی می بایست روی کرسله کمر شلوار دکمه باشد. به همین علت اغلب آقایان ترجیح می دهند ساسبند گیره دار ببندند. چرا که آنها را می توان روی هر شلواری بست. همچنین باز و بسته کردن ساسبندهای گیره ای خیلی راحتتر است.

انواع ساس بند

آقایان با اندام تنومند معمولا باید از ساسبند پهن و آقایان با جثه کوچکتر ساسبند باریک ببندند. به خاطر داشته باشید ساسبندهای باریک اگرچه با برخی شلوارها زیبا به نظر میرسند، اما شلوار را خیلی خوب نگه نمی دارند. در عوض ساسبندهای پهن علاوه بر محکم نگه داشتن شلوار ظاهری شکیل تر دارند. بنابراین بهتر است حد وسط را گرفته و پهنای ساسبند متوسط باشد. معمولا ساس‌ بندها تمام‌کشی هستند، البته انواع چرمی آن‌ها نیز وجود دارد که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و چندان مد روز نیستند. ارتفاع ساسبند کشی راحتتر از ساسبند چرمی فیکس می شود. رنگ ساسبند چرمی را با رنگ کفش خود و رنگ ساسبند کشی را با سایر البسه ست کنید.

از نظر نوع ساختار نوارهای کشی پشت، ساس ‌بندها در دو نوع X و Y هستند که توسط یک و یا دو گیره به پشت شلوار متصل می‌شوند. نکته جالب در مورد ساس ‌بند این است که از آن می‌توان هم در تیپ‌های رسمی و هم تیپ‌های اسپرت استفاده کرد. ساسبندهای Y شکل مناسب موقعیت های رسمی و نیمه رسمی هستند. ساسبندهای X شکل گزینه مناسبی جهت موقعیت های غیررسمی و انجام کار و فعالیت روزانه می باشد.

نقش اجتماعی ساس بند

ساس‌ بند معمولا توسط افرادی که دارای جایگاه اجتماعی متوسط رو به بالا هستند در غرب مورد استفاده قرار می‌گیرد. از محبوب‌ترین چهره‌های سینمایی که از ساس‌ بند استفاده می‌کنند می‌توان به دانیل کریگ در فیلم‌های جیمز باند و لئوناردو دی‌کاپریو در فیلم گتسبی بزرگ اشاره کرد. بنابراین استفاده از ساس ‌بند نه تنها مد روز است بلکه باعث ارتقاء تیپ و ظاهر ما می‌شود. فقط نکته مهمی که نباید فراموش کنید این است که نباید همزمان از ساس ‌بند و کمربند استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *