استایل

رنگ پوست و مو تعیین کننده رنگ لباس

لباس چه رنگی بپوشم که بهم بیاد؟

انتخاب رنگ پوشاک انتخابی ورای سلیقه فردیست. دو عامل رنگ پوست و مو، تعیین کننده رنگ مناسب لباس هستند.

رنگ پوست و پیراهن مردانه درک کنتراست و رنگ

اولین ویژگی قابل توجه پیراهن مردانه رنگ آن است. انتخاب رنگ پیراهن مناسب با رنگ پوست، سبب میشود آقایان کت و شلوارپوش یا بیشتر به چشم بیایند و یا همرنگ سایرین باشند. هیچ یک از این دو حالت اتفاق بدی نیست. نکته اصلی، هدف از پوشیدن آن لباس و آگاهی از چگونگی انتخاب لباسهاییست که با هم ست میشوند.

تنها راه این کار تسلط بر این واقعیت است که چه رنگهایی مکمل ظاهر شخص شما هستند.

نقش رنگ پوست، رنگ مو و رنگ چشم

رنگ پوست، مو و چشم از شاخصه های اصلیست که باید آقایان هنگام انتخاب رنگ لباس در نظر داشته باشند. متأسفانه، اغلب آقایان بر اساس آنچه در گذشته می پوشیدند، رنگهای در دسترس و مدهای متغیر، تصمیم میگیرند. نتیجه این کار همان چیزی است که امروزه در بیشتر رویداد­های اجتماعی مشاهده میکنید. دریایی از پیراهن های سفید و آبی.

رنگ چشم مهمترین عامل تعیین رنگ لباس است. در مواردی که رنگ چشم به شدت با رنگ پوست و موی شخص تضاد دارد، میتوان آن را ملاک تعیین رنگهایی کرد که مکمل شخص نیستند. ارتباط بین سه رنگ پوست، مو و چشم است که تعیین میکند فرد در کدام گروه کنتراست قرار میگیرد:

  • کنتراست بالا
  • کنتراست پایین
  • کنتراست میانه

کنتراست بالا (تضاد زیاد)

آقایانی که رنگ موی آنها در تضاد کامل با رنگ پوست آنهاست. بطور مثال موهایی سیاه با پوست سفید. برای اینکه این گروه از آقایان خوب به نظر برسند، باید از این تفاوت رنگ ظاهری، در تعیین کنتراست رنگ لباس بهره ببرند. کت و شلوار سرمه ای با پیراهن سفید یا کت و شلوار نوک مدادی با پیراهن لباس آبی یخی، دو ترکیب مناسب برای آقایان با کنتراست ظاهری بالاست. کراوات های ساده و تیره رنگ نیز تکمیل کننده تیپ این گروه است.

کنتراست پایین (تضاد کم)

همانطور که از نامش پیداست، این گروه آقایانی هستند که ظاهری روشن دارند. پوست و موی روشن رایج ترین مثال است، اما آقایان موقرمز، بی مو و کم مو نیز در این گروه قرار میگیرند. نقاط قوت این آقایان دقیقا برعکس گروه آقایان با کنتراست بالاست. مردان با کنتراست کم باید به دنبال ظاهری تکفام یا تکرنگ باشند، زیرا لباسی متضاد با کنتراست آنها، به راحتی بر تن و چهره آنها غلبه می کند. به یاد داشته باشید هدف از ست لباس شما، تقویت تصویر شماست. به طور کلی، پیراهن آبی تیره و یا رنگهای قهوه ای و بژ همراه با کت و شلوارهای تیره مناسب این گروه هستند.

هنگام پوشیدن کت و شلوار طوسی، آقایان با کنتراست کم باید پیراهنهای روشنتر به تن کنند. اگر کت و شلوارتان به اندازه کافی روشن است، پیراهن سفید نیز گزینه مناسبی میباشد. در انتخاب کراوات نیز دقت کنید. اگر کراوات بیش از حد توی چشم باشد، توجه را از سمت صورت به سمت سینه و شکم جلب میکند.

کنتراست متوسط (تضاد میانه)

اگر در یکی از دو حالتی که نام بردیم قرار نمی­گیرید، به احتمال زیاد در این گروه قرار دارید. آقایانی با پوست قهوه ای و موهای تیره، درکنار آقایانی با پوست روشن و موی جوگندمی و یا سفید اعضای مشترک این گروه هستند. با چنین طیفی از رنگ پوست و مو، ارائه راهنمایی های خاص در این گروه دشوار است.

آقایانی با موهای تیره و پوست قهوه ای تمایل زیادی به کنتراست بالا دارند. با توجه به میزان تطبیق پذیری آقایان با پوست تیره، این ویژگی می تواند مزیتی جزئی نسبت به سایر کنتراست ها تلقی شود. به عنوان مثال، مردی با مو و پوست تیره می تواند با پوشیدن یک ترکیب کنتراست بالا که شامل کت و شلوار تیره با پیراهن سفید است، به راحتی کنار بیاید. از طرفی، این ترکیب با انتخاب رنگ­هایی با تضاد کمتر مانند یک کت دودکمه رنگ شتری با همان پیراهن سفید عالی به نظر میرسد. آقايانی با پوست روشن و موهای قهوه ای روشن نیز از مزايای مشابه ای برخوردارند. کنتراست بالا انتخابی مناسب برای این قشر است.

درنهایت، آقایانی با پوست روشن و موهای جوگندمی نیز از حق انتخاب برخوردار هستند. چراکه شباهتهای بیشتری به گروه با کنتراست کم دارند و بهتر است از قوانینی که برای آن گروه گفته شد، پیروی کنند. با این حال، این گروه می­توانند ظاهری متفاوت داشته باشند. به خصوص اگر رنگ چشم یا ویژگی دیگری در فرد ترکیب رنگ انتخابی را کامل کند. موی جوگندمی با رنگ پوست مناسب، میتواند سرمایه ای بزرگ برای آقایان باشد. آقایان با کنتراست متوسط ​​میتوانند از بهترین تیپ ها در هر دو گروه کنتراست بالا و پایین لذت ببرند، اما باید از افراط در یک جهت اجتناب کنند.

در پایان، آنچه میپوشید مستقیما به رنگ پوست، مو و چشم شما بستگی دارد. با این اوصاف، هرگز از مجموعه ویژگی ها و ترکیبهای منحصر به فرد خود دور نشوید. چرا که حتما یک ظاهر و ترکیب رنگ خاص وجود دارد که کاملا متناسب رنگ پوست شماست. تنها مشخصه ای که شما نیاز دارید، قدرت تشخیص برای آزمون یک ظاهر تازه است. تا زمانی که مجموعه کنتراستی که برای شما مناسب باشد را پیدا کنید، آنها را امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *