استایل

استایل شخصی خود را چگونه انتخاب کنیم؟

استایل شخصی

شیک پوشیدن هم مانند آشپزی و رانندگی، مهارتیست که می‌توان آن را فرا گرفت. هیچکس با لباس یا استایل شخصی شیک متولد نمیشود.

چشم خود را به استایل شخصی مورد علاقه عادت دهید

طی پنج دقیقه، سه نفر را با استایل شخصی زیبا و دلخواهتان لیست کنید. حتی اگر تصور می‌کنید پوشیدن پوشاک آن استایل سخت است، باز این کار را انجام دهید. این سه نفر می‌توانند یکی از آشنایان، یک سلبریتی یا حتی شخصیت خیالی یک فیلم باشند.

با انتخاب لباس فیت مشکلات استایل شخصی را حل کنید

مهمترین ویژگی استایل شخصی عالی، اندازه بودن آن است. «پوشیدن لباسی که اندازه شماست، ۹۰٪ مشکلات استایل را برطرف می‌کند.» وقتی لباس اندازه نباشد، نمی‌تواند تناسب اندام را به خوبی نشان دهد. آقایان معمولا به پوشیدن لباس‌های بزرگتر تمایل دارند، چرا که احساس راحتی بیشتری می‌کنند. اما لباس‌های بزرگ به سبب پارچه اضافی، شما را نه تنها شلخته، بلکه چاق‌تر و کوتاه‌تر از آنچه هستید نشان می‌دهند.

اطراف خود را با افراد شیک‌پوش حتی در فضای مجازی پر کنید

به طور کلی شما میانگینی از پنج نفر اطرافتان هستید. افراد نزدیک به ما تأثیر فوق العاده مهمی در اعمال، رفتار و ذهنیت ما دارند. به این خاطر است که افراد موفق و ثروتمند تمایل دارند دوستان و اطرافیانشان همرده خودشان باشند. در مورد استایل شخصی نیز، شما باید اطراف خود را با افرادی که شیک پوش هستند پر کنید. ساده ترین اقدام، دنبال کردن اشخاص شیک پوش در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام است. با این کار استایل‌ شخصی زیبا را می‌بینید، از آن‌ الهام می‌گیرید و در محیطی قرار می‌گیرید که خوب لباس پوشیدن طبیعی است.

قبل از خلق استایل شخصی منحصربفرد، سایر استایلها را امتحان کنید

اشتباهی که اغلب اشخاص هنگام انتخاب استایل شخصی مرتکب میشوند، تصور ایجاد یک استایل شخصی 100٪ منحصر به فرد است. انتخاب استایل منحصر به خود درست همانند یادگیری آشپزی است: آشپز‌ها با این تفکر که باید یک غذای خاص و هرگز پخته نشده را بپزند، شروع به یادگیری آشپزی نمی‌کنند. آن‌ها ابتدا اصول و تکنیک‌های اولیه را یاد می‌گیرند. سپس با ذائقه و علایق خود تغییراتی در غذا به وجود می‌آورند. شما هم برای استایل شخصی خود باید دقیقا همین کار را انجام دهید. ابتدا استایل‌های ساده را انتخاب کنید و سپس به تدریج استایل شخصی خود را خلق کنید.

قبل از انتخاب مد، استایل‌های کلاسیک را امتحان کنید

کمد لباستان را باز میکنید، پر از لباس است. تمام چوب لباسی ها را نگاه می‌کنید و با خود فکر می‌کنید: «هیچی ندارم بپوشم.» تصمیم میگیرید از مرکز خرید یا فروشگاه آنلاین باز هم لباس‌ بخرید. ماه بعد دوباره همین اتفاق تکرار می‌شود. شما «هیچی» برای پوشیدن پیدا نمیکنید. بزرگترین ایراد مد این است که زود از دور خارج میشود. استایل‌های کلاسیک مانند فیلم‌های کلاسیک هستند. فیلمهای پدرخوانده، کازابلانکا و بربادرفته هرگز قدیمی نخواهند شد. مزیت استایل‌های کلاسیک همین است که از مد نخواهند افتاد. کاپشن چرم، شلوار جین تیره و پوتین؟ این‌ البسه از سال ۱۹۵۰ تاکنون بوده‌اند و همیشه هم عالی به نظر می‌رسند. بنابراین خود را به خرید استایل‌ شخصی کلاسیک عادت دهید.

دنبال طرحهای گرافیکی، لوگو و چاپهای عجیب و غریب نباشید

 در هر لباسی، از تیشرت گرفته تا سویشرت و حتی شلوار، دنبال طرح‌های گرافیکی، لوگو و چاپ‌های عجیب و غریب نباشید. اگر تی شرت گرافیکی به تن کنید، شبیه کسانی می‌شوید که در راه دانشگاهند یا قصد دارند در مسابقات UFC شرکت کنند. لباس‌های ساده و یکدست شما را معقول تر و پخته تر نشان می‌دهند.

رنگ‌های خنثی و یکنواخت انتخاب کنید

کمد لباس هر مردی باید پر از رنگ‌های خنثی باشد. چون این رنگ‌ها غالب نیستند، به راحتی ست می‌شوند. اگر کمدتان پر از لباس‌های رنگ خنثی است، نیازی به یاد گرفتن «ست کردن و ترکیب رنگ‌ها» ندارید. اینجور کمدها اساسا خودکار هستند! سفید، سیاه، سرمه‌ای، سبز زیتونی، خاکستری، کرم و قهوه‌ای رنگ‌های خنثی هستند. این رنگ‌ها یک پالت رنگی کاملا مردانه هستند و شما را بالغ و جدی و باجذبه نشان می‌دهند.

 برای شناخت کیفیت از پوشاک گرانقیمت کمک بگیرید

خرید کالای باکیفیت و در عین حال ارزان بسیار دشوار است. خواه شلوار، لپ تاپ و یا پیتزا باشد. وقتی بودجه محدودی دارید، باید سازش کار باشید و با شرایط کنار بیایید. به فروشگاه‌هایی سر بزنید که قیمت پوشاکشان فراتر از بودجه شماست. حتی اگر قیمت بالای آنها برای شما آزار دهنده‌ است. مجبور نیستید حتما چیزی بخرید. فقط در آنجا بگردید و لباس‌ها را لمس کنید، و حتی لباس‌ها را پروو کنید. توجه کنید لباس ها چگونه ست می‌شوند و با پوشیدن آن‌ها چه احساسی دارید. سپس به فروشگاه‌های با قیمت معقول بروید و همان لباس‌ها را امتحان کنید. به شباهت‌ها و تفاوت‌ها دقت کنید. سپس تصمیم بگیرید برای استایل شخصی کدام لباس باید خریداری شود.

با ترفند «جایگزینی» کم کم از منطقه امن خارج شوید

اگر از منطقه امنتان خارج نشوید، هیچ تغییری نخواهید کرد. اما لازم نیست تغییر استایل شخصی اتفاق یکدفعه و ترسناکی باشد. هر چند وقت یک بار یک آیتم جدید به کمد لباستان اضافه کنید. مثلا یک تکه لباس مد روز، یک رنگ جدید که هرگز فکر پوشیدنش را نمی‌کردید یا یک اکسسوری که قبلاً توجهی به آن نداشتید. اگر می‌خواهید در تابستان رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی را امتحان کنید با یک استایل ساده شروع کنید. یک تغییر ساده می‌تواند استایل شخصی شما را براحتی تغییر دهد.

استایل شخصی به تدریج شکل میگیرد

به زمانی فکر کنید که تازه رانندگی را آموخته بودید. حتما کلی نگران بودید که همان ده ثانیه اول به در و دیوار یا به ماشین دیگری برخورد خواهید کرد. با این حال به رانندگی ادامه دادید، اعتماد به نفس پیدا کردید و رانندگی برایتان راحت‌تر شد. اما اکنون هنگام رانندگی چای می‌نوشید، سلفی می‌گیرید، ضبط صوت را تنظیم میکنید و با زانو فرمان را نگه می‌دارید. ولی همچنان از عهده‌ی ‌کار بر می‌آیید. استایل شخصی هم به همین صورت است. برای خلق استایل خود لازم نیست با اعتماد به نفس شروع کنید. اعتماد به نفس شما با تلاش برای خلق استایل شخصی افزایش می‌یابد. درست مثل رانندگی هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، راحت‌‌تر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *