استایل

اصول پوشیدن کت و شلوار: بایدها و نبایدها

اصول پوشیدن کت و شلوار

توجه به اصول پوشیدن کت و شلوار به طور حتم جذابیت فرد را درمحیط کار، میهمانی و مراسم افزایش می دهد.

شاید تصور کنید بعد از خرید یک دست کت و شلوار شیک، کار تمام شده و فقط کافیست کراوات را ببندید و بند کفشها را گره بزنید تا کاملا جذاب به نظر برسید. اما اگر از اصول پوشیدن کت و شلوار آگاهی نداشته باشید، خود کت و شلوار لزوما نمی تواند آنچنان به جذابیت شما بیفزاید. کت و شلوار پوشیدن اصول نانوشته ای دارد که خیلی از مواقع مورد غفلت واقع میشوند. برخی اشخاص تنها زمانی اصول پوشیدن کت و شلوار را یاد میگیرند که آن را اشتباه به تن میکنند. چرا که سایرین خیلی زود نکاتی را در این باره به آنها گوشزد میکنند.

اعتدال در استفاده از اکسسوری

دکمه های سرآستین بزرگ، سنجاق کراوات، گیره کراوات، پوشت پر زرق و برق، کراوات پر طرح و نقش همه در صورتی زیبا هستند که روش ست کردن آنها را بدانید. اگر در این مورد اطلاعات چندانی ندارید، ابتدا اصول اولیه را فرا بگیرید و سپس از اکسسوری استفاده کنید. بطورمثال در صورت پوشیدن کت تیره رنگ از پوشت رنگ روشن استفاده کنید. یا هرگز با کت و شلوار رسمی ساعت مچی اسپرت نبندید.

اصول پوشیدن کت و شلوار و کمربند

در صورت پوشیدن کت و شلوار رسمی، تنها دلیل موجه برای نبستن کمربند، استفاده از ساسبند است. در غیر اینصورت و مخصوصا در محیط اداری، کت و شلوار ناقص به نظر میرسد. همچنین رنگ و مدل کمربند باید با رنگ کفشها و سایر اکسسوری های شما متناسب باشد. به هنگام پوشیدن کت و شلوار رسمی، بهتر است کمربند باریک باشد و سگک عجیب و غریبی نداشته باشد. اگر کت و شلوار اسپرت به تن دارید و شلوار آن اندازه شماست، نیازی به بستن کمربند ندارید.

اصول پوشیدن کت و شلوار با جلیقه و کراوات

جلیقه، مناسب افرادیست که به دنبال اندکی تمایز هستند و معمولا علاقه ای به بستن کراوات ندارند. جلیقه رسمیت بیشتری به ظاهر شما میدهد، شما را مرتبتر و باوقارتر نشان داده و در روزهای سرد سال گرمتان نگه میدارد. قد جلیقه باید به شکلی باشد که روی کمربند را بپوشاند. همچنین به هنگام پوشیدن جلیقه نیز مانند کت، پایین ترین دکمه را باز بگذارید.

کراوات غیر از قسمت آویزان آن هرگز نباید از زیر یقه پیراهن بیرون بزند؛ مگر اینکه پیراهن خیلی کوچک و یا کراوات خیلی پهن باشد. در این صورت یکی را باید تغییر داد. قد کراوات نیز از نکات حائز اهمیت است. همچنین نوک پایین کراوات می بایست بالای سگک کمربند قرار گیرد. رنگ کراوات بهتر است متمایز از رنگ کت و شلوار باشد. در صورت پوشیدن کت تیره رنگ، کراوات روشن ببندید و برعکس.

نسبت سرآستین پیراهن و کت

سرآستین پیراهن می بایست فقط حدود یک سانتی متر از آستین کت بیرون زده باشد. اگر بیشتر از این مقدار باشد، آستین زیبایی و تناسب خود را از دست خواهد داد و اگر کمتر باشد پیراهن کوچک به نظر میرسد. دکمه های آستین پیراهن باید روی دست باشند، نه آویزان و شل و نه عقبتر که مچ دست معلوم شود. سرآستین های فرانسوی بسیار زیبا هستند، مگر اینکه گشاد و بزرگش را انتخاب کنید. این سر آستین ها باید کاملا ظریف و اندازه باشند. اگر پیچ میخورد و از مچ دست بالا و پایین می رود، سایز کوچکتری را انتخاب کنید.

اصول پوشیدن کت و شلوار و دکمه های کت

در کت دو دکمه فقط دکمه بالایی و در کت سه دکمه فقط دو دکمه بالایی باید بسته باشند. بستن همه ی دکمه ها ناشیانه است و به خاطر داشته باشید، هیچ وقت دکمه پایین کت را نبندید. حتی وقتی کت بلیزر به تن دارید. قبل از نشستن، تمامی دکمه های کت را باز کنید. بسته ماندن دکمه های کت هنگام نشستن نه تنها صورت خوشی ندارد، بلکه به فرم کت هم آسیب می زند. به علاوه نشستن با دکمه بسته احتمالا باعث خواهد شد دکمه کت کنده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *