مقالات و نوشته ها

رنگ سال 2020 معرفی شد

رنگ سال 2020: آبی کلاسیک

با القای آرامش، اعتماد به نفس و ارتباط، می توان با این رنگ آبی دوره ای نوین با بنیادی پایدار بنا کرد.

بیش از 20 سال است که موسسه پانتون یک رنگ را به عنوان رنگ سال معرفی می کند. توسعه محصول و تصمیم خرید در صنایع مختلف اغلب تحت تاثیر این رنگ قرار می گیرد. امسال نیز رنگ آبی کلاسیک از سوی این موسسه به عنوان رنگ سال 2020 اعلام شد. این رنگ، رنگی بین آبی کاربنی و سرمه‌ای است. انتخاب رنگ سال نیازمند بررسی دقیق و تجزیه و تحلیل ترند در نقاط مختلف دنیاست.

چرا آبی کلاسیک؟

سرعت پیشرفت تکنولوژی آنچنان از سرعت پردازش ذهن انسان سبقت گرفته است که گاهی باعث فرسایش ذهنی و جسمی وی می شود. بنابراین رنگی به عنوان رنگ سال 2020 انتخاب شد که منشا امنیت و آرامش باشد. رنگ سال 2020 گویای ایجاد ارتباط و تعامل توام با آرامش است. آبی کلاسیک که اندکی قبل از غروب کامل خورشید در آسمان مشاهده می شود، نویدبخش فرا رسیدن روزی دیگر است. به گفته مدیر اجرایی این موسسه ما در عصری زندگی می کنیم که اعتماد و وفا بسیار اهمیت دارد. رنگ آبی کلاسیک رنگی منسجم و قابل اتکا می باشد. از دیدگاه روانشناسی نیز این رنگ آرامش بخش است و راهی برای گریز از اضطراب و نگرانیست.

رنگ سال 2020 با کدام رنگ‌ها هارمونی دارد؟

رنگ‌هایی درطیف‌های مختلف آبی، نارنجی، قهوه‌ای و سبز با این رنگ همخوانی خوبی دارند. هر جایی که رنگ آبی‌ کلاسیک به عنوان رنگ اصلی می‌درخشد؛ رنگ‌های مکمل آن قطعا براحتی می‌توانند با آن ست شوند. برای مثال رنگ‌هایی از جلبک‌های ته دریا همچون سبز تیره و لجنی، سبز دریایی، سبز دودی و یا الهام از ماسه های ساحلی در رنگ‌های خنثی مثل خاکستری روشن، خاکی و کرمی و طیف تیره‌ تر آنها، تخته سنگ‌های قهوه‌ای و نوک مدادی می‌توانند انتخاب‌های مناسبی باشند و استایلی ماندگار ایجاد کنند. مهمتر از همه، استفاده از رنگ‌های غروب است. زمانی که خورشید و آسمان در زیباترین رنگ خود قرار دارند، با الهام از غروب می‌توانیم ترکیبی منحصر به فرد از آبی کلاسیک با رنگ‌های نارنجی و آجری و زرد تیره یا کهربایی ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *